Szpital w Zielonej Górze „Liderem komunikacji”

Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze

Lider komunikacji przyznany szpitalowi w Zielonej Górze

Z końcem września Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze Sp. z o.o. został wyróżniony certyfikatem „Lidera komunikacji”. Na oficjalnym spotkaniu dyplomy wraz z gratulacjami zostały przekazane prezesowi zarządu szpitala – dr Markowi Działoszyńskiemu przez organizatorów kampanii.

marek działoszyński Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze

Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze

Lider Komunikacji
Wysoka jakość obsługi pacjenta

„Lider komunikacji” to trwająca na terenie całego kraju kampania skierowana do placówek medycznych. Otrzymany w jej ramach certyfikat jest ukoronowaniem wszystkich działań podjętych na przestrzeni lat, aby podnieść poziom świadczonych usług oraz jakość komunikacji z pacjentami. Jako ich świadectwo oceniane są nie tylko rozwiązania technologiczne czy organizacyjne szpitala, ale także komunikacyjne pracowników. Wszystkie te elementy muszą tworzyć spójną całość, która przekłada się na efektywną strategię obsługi pacjentów.

Uruchomienie szpitalnego call center podniosło poczucie bezpieczeństwa pacjentów

Wydzielenie osobnego zespołu rejestracji telefonicznej nastąpiło na początku 2020 roku, zaledwie kilka tygodni przed początkiem pandemii COVID-19. Pomimo zwiększonej liczby zgłoszeń, konieczności pracy w nadzwyczajnych warunkach oraz ciągłej presji udało się zapewnić wysoką jakość kontaktu na odległość. Dzięki pracy oraz poświęceniu pracowników telefonicznej rejestracji medycznej udało się uzyskać odbieralność połączeń na poziomie ponad 90%. Jednocześnie wzrosła sama liczba telefonów, kiedy pacjenci dostrzegli wysoki komfort tej formy kontaktu. Obecnie pracownicy call center odbierają ponad 12 tys. połączeń każdego miesiąca.

 Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze

500
telefonów dziennie
92
procent odebranych telefonów
57
procent połączeń odebranych do 30 sekundy

marek działoszyński Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze

Dr Marek Działoszyński
Prezes Zarządu

To był dobry moment uruchomienia call center, bo rzeczywiście identyfikowaliśmy wiele problemów z trudnością dodzwonienia się do szpitala. Do tego w związku z pandemią kontakt osobisty był przecież mocno ograniczony. Powołany zespół Centrum Rejestracji i Informacji Call Center pod kierunkiem Ewy Śniedziewskiej świetnie sobie z tym poradził – podkreślił dr Marek Działoszyński, prezes zarządu szpitala.